Spĺňa váš aktuálny web cieľ, ktorý ste mu stanovili? Prináša vám dostatočné množstvo nových zákazníkov? Odovzdáva svetu vašu myšlienku? Ak nie, poradíme vám, ako si ho môžete vylepšiť. Tu je 5 jednoduchých tipov, vďaka ktorým môžete získať viac návštevníkov a lepšie spropagovať svoju stránku.
1. Optimalizácia obrázkov
Obrázky vo vysokej kvalite negatívne ovplyvňujú funkčnosť a rýchlosť načítania vašej stránky. Navyše, používateľom mobilov načítanie vašej stránky skonzumuje veľa z ich predplatených dát.
Prvým krokom k optimalizovaniu obrázkov je výber správneho formátu:
- JPEG – formát vhodný najmä pre fotografie a obrázky, kde sa nachádza veľa farieb (ich veľkosť sa odvíja od veľkosti rozlíšenia)
- PNG a SVG – vhodné pre obrázky, ktoré majú menej farieb a ostré hrany medzi jednotlivými objektami. Preto sú ideálne pre logá, ikony a podobne (ich veľkosť sa odvíja najmä od počtu druhov farieb na obrázku).
Samozrejme, existuje mnoho ďalších formátov pre obrázky. Tieto formáty sú podporované všetkými operačnými systémami a prehliadačmi, takže sa vám nestane, že sa na nejakom zariadení obrázok nezobrazí.
Druhým krokom je zníženie rozlíšenia obrázku na úroveň, ktorá je adekvátna. Treba dbať na to, aby sme rozlíšenie obrázku neznížili natoľko, že sa bude obrázok na stránke zobrazovať rozmazaný. Na internete je mnoho webových aplikácií, ktoré obrázky zadarmo zoptimalizujú a znížia ich kvalitu na požadovanú úroveň.
Tretím krokom je zadanie vhodných názvov obrázkov, ktoré reprezentujú obsah obrázku. Po vložení obrázku na stránku je potrebné pridať takzvaný alternatívny text (popis), ktorý slovom opisuje, čo sa na obrázku nachádza. Z tohto kroku plynú dva benefity:
– nevidiaci ľudia si budú môcť za pomoci špeciálneho softvéru vypočuť, čo sa na obrázku nachádza,
– vyhľadávače budú vedieť lepšie kategorizovať obsah stránky a zobrazovať ju ľudom, ktorý daný obsah hľadajú.
2. Nadpis a popis stránky
Prvú vec, ktorú používateľ uvidí pri hľadaní na internete, je nadpis stránky a jej krátky popis. Je nevyhnutné tieto texty optimalizovať tak, aby prilákali čo najviac ľudí. Ich správne nastavenie pozitívne ovplyvní aj počet zobrazení stránok pri vyhľadávaní.
Ako ich teda správne nastaviť?
Nadpis – mal by obsahovať názov stránky/domény a krátky výstižný text (nie dlhší ako 7 slov), ktorý dokonale opisuje obsah stránky.
Meta description (popis) – sem je vhodné dávať množstvo kľúčových slov, ktoré sú vyhľadávané cieľovou skupinou.
3. URL adresa článku/stránky
Pri vytváraní novej stránky, podstránky alebo článku je podstatné dbať na to, aby URL adresa bola čo najviac zmysluplná a aby obsahovala kľúčové slová, podľa ktorých môže byť nájdená vyhľadávačmi.
4. Viac obrázkov a menej textu
Dlhé texty a články väčšina ľudí nečíta. Dobrá stránka, ktorá zaujme návštevníkov, má málo textu, no o to viac obrázkov, ikoniek a informatívnej grafiky. Pri tvorbe stránky je nutné, aby po prečítaní nadpisov a pozretí si obrázkov bolo čitateľovi jasné, čo sa na stránke nachádza. Ak používateľ hľadá špecifickú informáciu, po rýchlom prejdení stránky hneď vie, kde ju má hľadať.
5. Responzivita
Viac ako polovicu všetkého pohybu dát na internete tvoria používatelia na mobilných zariadeniach. Nevyhnutná súčasť každej (dobrej) stránky je dokonale vyladená responzivita, čiže prispôsobenie stránky na mobily a tablety. Ak viete čo i len o malej nedokonalosti v responzívnej verzii vašej stránky, je veľmi podstatné, aby ste sa danej chybe venovali.
Veríme, že vám tento článok pomohol k zvýšeniu návštevnosti vašej stránky.