Keďže má vyštudovanú pedagogiku, „bez servítky“ tvrdí, že vysoké školy, ktoré vzdelávajúce budúcich učiteľov, ich nevedia pripraviť na prácu s rómskou komunitou. Na to, aby mohli dostatočne vzdelávať Rómov, sa potrebujú, podľa jeho slov, v prvom rade znížiť na úroveň vyučovaných detí, ktoré nevedia pochopiť – teda aké majú potreby a akým problémom reálne čelia. „Myslím si, že učiteľom v dnešnej dobe chýba pochopenie tej individuality žiaka. Ak ju dokážeme pochopiť, vieme všestranným spôsobom rozvíjať to, na čo má to dieťa potenciál. Pandémia s nami vytriasla a ukázala nám, kde my, učitelia, robíme zásadné chyby. Ja ako učiteľ som tu pre žiaka a mojou úlohou je naplniť všetky potreby toho dieťaťa. A mám ho rozvíjať po každej stránke. Mojím poslaním nie je lamentovať a kritizovať, ale hľadať spôsoby, ako riešiť problémy a ako reálne dať tomu dieťaťu to, čo dostať ma.“
Reportáž o Michalovi Sivákovi a o jeho práci s rómskou komunitou si môžete pozrieť TU.