Spokojný pán aj jeho miláčik. V Kopčekove nájdete zmrzlinu s príchuťou prosecco s jahodami, ale aj zmrzku – pamlsku pre psíky

Zmrzka - pamlska je príjemným a zdravým osviežením pre psíky. Zdroj FOTO: PB

Petra a Michal sú veľkými fanúšikmi kvalitnej zmrzliny. Už počas brigádovania v talianskej zmrzlinárni v Mníchove premýšľali, že si otvoria zmrzlináreň na Slovensku. A tak vzniklo Kopčekovo v Senci.

Kedy vznikol nápad založiť Kopčekovo?

S myšlienkou otvoriť si vlastnú zmrzlináreň sme sa pohrávali už počas nášho vysokoškolského štúdia. Každé letné prázdniny sme cestovali do Mníchova, kde sme ich strávili brigádovaním v úspešnej talianskej zmrzlinárni Gelatissimo Pasing. Práve na tomto mieste sme sa zoznámili s umením prípravy zmrzliny a do tejto práce sme sa doslova zamilovali. Nevedeli sme si však predstaviť, že by sme sa tak ďaleko od nášho milovaného domova presťahovali nastálo. Preto sme sa rozhodli plniť si svoj sen práve na Slovensku. Začiatok nášho podnikania vôbec nebol jednoduchý. Z veľkej časti to spôsobila byrokratická záťaž spojená so začiatkom podnikania, ktorá spôsobila, že sa nám podarilo prevádzku otvoriť pred dvomi rokmi až na konci letnej sezónny. Neskôr situáciu ovplyvnila pandémia a protipandemické opatrenia. 

K výrobe zmrzliny sa dostali v rámci brigády v Mníchove. Foto: PB

Podnikanie v gastro biznise je náročné. Čo bolo najťažšie?

Podnikanie v nových obytných zónach nie je zo začiatku jednoduché, avšak má to aj svoje výhody. Dôležitý faktor je potenciál celkovej lokality, pretože v obytnej zóne, kde bude 100 domčekov, ťažko dokážete prežiť, avšak je potrebné pritiahnuť ľudí zo širšieho okolia a byť takzvaným spojítkom medzi novou časťou a starou časťou a spolupodieľať sa na vytváraní komunity. Tento faktor je však možné dosiahnuť len tak, ak ponúknete potenciálnym klientom viac ako okolitá konkurencia. Ale pravdupovediac, ako sa hovorí, je to beh na dlhú trať. Zároveň pozitívne ohlasy od našich klientov nás utvrdzujú v tom, že to robíme správne, čo nás poháňa dopredu. Ako zvyknú hovorievať naši štamgasti: ,,Priniesli ste kultúru Bratislavy do Senca“.

Manželia Petra a Michal si Kopčekovom splnili svoj sen. Foto: archív PB

Zaujal ma dizajn vašej prevádzky. S kým ste spolupracovali?

Dizajn našej prevádzky sme od začiatku konzultovali s architektmi z Winwin, ktorí nás oslovili dizajnom, ktorí navrhovali pre Yeme potraviny alebo aj kaviarne Július Meinl. Zároveň musím priznať, že bez vzájomnej spolupráce by finálny dizajn našej prevádzky bol úplne iný. Hlavnú dušu do celého projektu sme udali sami, avšak architekti nám napomohli zhmotniť naše predstavy do realizácie. Inšpirácie sme čerpali z vlastných skúseností, za pomoci internetu a manželových praktických poznatkov, nakoľko je stavebný inžinier.

Horalková zmrzlina má u zákazníkov veľký úspechv. Foto: archív PB

Poďme k zmrzline. V čom je vaša zmrzlina iná? Na čo si najviac potrpíte?
Našu remeselnú zmrzlinu vyrábame na základe dlhoročnej talianskej receptúry, mnohí túto zmrzlinu poznajú pod názvom Gelato. Len pre porovnanie s balkánskou zmrzlinou – má nielen iný spôsob výroby, ale aj odlišný výzor. Má menej tuku, obsahuje výrazne menej vzduchu, má výraznejšiu chuť a aj štruktúrou je jemnejšia a krémovejšia. Zákazník rozdiel dokáže rozoznať na jej nadýchanom objeme. A na čo si potrpíme? Predovšetkým na kvalitu surovín, napr. pri výrobe jahodového sorbetu sme počas sezóny zberu jahôd využívali čerstvé jahody zo samozberu. Alebo banánový sorbet sme vyrábali z banánov priamo z Afriky. Do budúcna máme ambíciu nadviazať bližšiu spoluprácu s viacerými lokálnymi dodávateľmi.

„Pri výrobe jahodového sorbetu sme použili jahody zo samozberu,“ hovorí Michal Brozman. Foto: archív PB


Vo vašej ponuke pribúdajú stále nové chute. Ktoré zmrzliny sú najpredávanejšie?

V tomto smere sa snažíme byť kreatívni a prinášať stále nové príchute, aby naši zákazníci mali možnosť ochutnať vždy niečo nové. Klasiku ako jahoda, vanilka, čokoláda a citrón nájdete u nás v ponuke každý deň. Obľúbené sú príchute ako arašid, slaný karamel, maková so slivkovým džemom a bielou čokoládou, raffaello, banán v čokoláde, bounty alebo Pistácia. Tohtoročným trhákom sa stala horalka. Novinkou boli aj príchute prosecco s jahodami, mimóza, tropical či zmrzka-pamlska pre psíkov. Avšak do budúcna sa nebránime ani iným, takzvaným netradičným príchutiam. 

Prečo ste sa rozhodli vyrábať zmrzlinu pre psíkov?

Nad receptúrou na zmrzlinu pre psíkov sme sa začali zamýšľať po minuloročnej sezóne, kedy bol veľký dopyt po studenej pochúťke určenej nielen pre ľudí, ale aj pre psích miláčikov. Psíky totižto na rozdiel od ľudí nemôžu konzumovať laktózu ani glukózu, pretože je pre nich veľmi škodlivá. Z toho dôvodu sme sa snažili vyladiť recept tak, aby bol u nás spokojný nielen pán, ale aj jeho psík. A myslíme si, že sa nám toto poslanie postupne darí naplniť.