Pre chýbajúcu elektronickú komunikáciu zriadila finančná správa pred desiatimi rokmi kontaktné miesta daňových úradov. Pre technický pokrok teraz naprieč celým Slovenskom optimalizuje celkovo 13 kontaktných miest, celá agenda tak smeruje na väčšie pobočky.
Optimalizácia kontaktných miest daňového úradu, ktoré sa k 1.12.2022 sťahujú na väčšie pobočky:
Hurbanovo, Kolárovo, Hlohovec, Šamorín, Revúca, Detva, Snina, Levoča, Stropkov, Moldava nad Bodvou, Sobrance, Veľké Kapušany, Gelnica.
Kontaktné miesta, ktoré sa menia na daňový úrad:
Kežmarok, Sabinov.
“Benefitovať z toho budú nielen klienti, ale aj štát, nakoľko sa znížia náklady na prevádzku a prenájom budov. Len na prevádzku a nájom budov vybraných kontaktných mieste ročne minieme viac ako 247-tisíc eur,” informuje hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.
Zmeny sa týkajú miest, kde boli poskytované služby využívané minimálne
Nejde však o nový zámer, ale o nadväznosť na plán spred 10 rokov, počas ktorých výrazne napredovala komunikácia medzi finančnou správou a podnikateľskými subjektmi. Každá právnická osoba je už totiž povinná využívať elektronickú komunikáciu a od roku 2018 sa to týka aj fyzických osôb – podnikateľov.
“Dotknuté mestá majú pocit, že sú v akejsi druhej kategórii, pretože najprv sa z médií dozvedeli o stratifikácii nemocníc, následne o súdnej mape a teraz sa z médií dozvedajú, že pri riešení životných situácií, pri ktorých sú odkázaní od finančnej správy, budú musieť robiť ďalšie kilometre navyše,” opisuje Michal Kaliňák zo Zduženia miest a obcí Slovenska.
“Presunutie agendy z vybraných 13 kontaktných miest na pobočky daňových úradov v rámci kraja umožní finančnej správe zlepšovať svoje služby pre klientov. Elektronizácia a automatizácia procesov umožní zamestnancom pracovať v jednom centre tak, aby ich výstupy boli jednotné, včasné a odborne profesionálne. Odstráni sa tiež problém so zastupiteľnosťou, rovnomernejšie bude rozdelená agenda, kvalitnejšie bude aj zaškoľovanie nových príslušníkov vzhľadom na generačnú výmenu,” pokračuje Rybanská.
O stratu možnosti kontaktu sa obávajú najmä samosprávy, podľa finančnej správy to ale nehrozí
Klienti majú k dispozícii viaceré alternatívne komunikácie, pričom pracovníci sú vraj na takéto situácie pripravení.
“S cieľom zabezpečiť kvalitné a včasné služby v čase podávania daňových priznaní, resp. v čase najväčšieho náporu sme pripravení, rovnako ako aj v minulosti, preberať daňové priznania v danom meste po dohode s jeho vedením,” dodáva Rybanská.